4 de nov de 2009

Meu ser evaporei na lida insana


Meu ser evaporei na lida insana
do tropel de paixões que me arrastava:
Ah! Cego eu cria, ah! mísero eu sonhava
em mim quase imortal a essência humana.

De que inúmeros sóis a mente ufana
existência falaz me não dourava!
Mas eis sucumbe Natureza escrava
ao mal, que a vida em sua origem dana.

Prazeres, sócios meus e meus tiranos!
Esta alma, que sedenta e si não coube,
no abismo vos sumiu dos desenganos.

Deus, ó Deus!... Quando a morte à luz me roube
ganhe um momento o que perderam anos
saiba morrer o que viver não soube.

Bocage

4 comentários:

  1. I all the time used to read article in news papers but now as I am a user
    of internet therefore from now I am using
    net for articles, thanks to web.

    my web-site :: bock of Ra Online

    ResponderExcluir
  2. Good day! Would you mind if I share your blog
    with my facebook group? There's a lot of folks that I think would really appreciate your content. Please let me know. Thank you

    Stop by my webpage; baltimore restaurant freebie

    ResponderExcluir
  3. Bom dia! Fique à vontade. Obrigada pela atenção.

    ResponderExcluir
  4. Sweet blog! I found it while surfing around on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo
    News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

    My blog post book of ra kostenlos spielen online

    ResponderExcluir